zaterdag 21 juni 2014

Laatste loodjes

Zo, daar ben ik weer! Na een zware tijd met heel veel toetsen - de laatste loodjes op school - ben ik erg moe. Het gaat nog steeds vooruit in de zin van conditie opbouwen, maar ik moet wel echt gaan bijslapen. Komende week de laatste 2 toetsen inhalen, en dan is het schooljaar alweer voorbij! Dan begint de laaaaange zomervakantie :) Alhoewel, het wordt niet alleen maar uitrusten, haha. Ik heb mezelf een aantal doelen gesteld.

Het eerste plan is om fysio 2x per week te gaan doen (is nu 1x per week), en kijken hoe mijn lijf op zo'n extra prikkel reageert. Nu met school erbij krijg ik 2x per week fysio echt niet voor elkaar, dan raak ik direct oververmoeid. Verder wil ik volgend jaar meer uren naar school kunnen, 2 à 3 uur per dag om mee te beginnen. Hopen dat de extra fysio in de vakantie gaat helpen en dat ik zo nog fitter het nieuwe schooljaar in kan. Mijn examenjaar, welteverstaan.

En nog even over de jonge vogeltjes in onze tuin. De roodborstjes, en nu ook de koolmezen, hebben een tweede nestje gemaakt! De kleine roodborstjes zijn net uitgevlogen, de kleine koolmeesjes horen we voorlopig alleen nog maar piepen vanuit het nestkastje. Ook zit er sinds 5 dagen geleden een jonge tortelduif in de tuin! Hij is helemáál niet schuw en vreselijk onhandig. We hebben hem Turtur (uitspr. toertoer) genoemd. Toen we een aantal dagen terug in de tuin zaten te eten kwam hij aanvliegen, hij landde in de dakgoot en bleef daar een half uur zitten. Kijkend, naar ons, met zijn kopje scheef. We konden vlak langs hem lopen, terwijl hij rustig bleef zitten. Erg grappig.


Verder heb ik een nieuw stuk gekregen om te leren spelen op m'n viool. Het is de Carmen Fantasy van Drdla. Je kent het vast wel van de opera Carmen. Het is een ontzettend mooi stuk, maar ook erg lastig. Frustrerend, omdat ik het spelen nog maar zo kort volhoud. Maar als ik het over een paar maanden eindelijk kan spelen, zal de vreugde ook wel heel groot zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten